כאבי גב בצד ימין

אם אתם סובלים מכאבי גב בצד ימין, כאבי גב בצד שמאל, כאבי גב וצוואר, או חשים בכאבי גב פתאומיים אתם לא לבד. ברוכים הבאים לעולם שלם הסובל מכאבי גב. למעשה 8 מתוך 10 אנשים בעולם המערבי סובלים מכאבי גב בדרגות שונות בחייהם. החל מכאבי גב כרוניים קשים ומשתקים וכלה בכאבי גב הגורמים לתחושה לא נוחה מדי פעם.

 

 הסיבה לכך שרובנו נחווה בכאב גב בשלב זה או אחר של חיינו קשורה ישירות לעובדה שמשך החיים שלנו הולך ומתארך בעוד מערכות הגוף שלנו לא השתנו עם השנים. במקביל, למרות שמשך החיים גדל מרביתנו לא מקפידים להעניק לגוף את מה שהוא באמת צריך כדי לשמור על איכות תפקודית. למזון שאנו אוכלים יש השפעה על כל חלק בגופנו ולעובדה שאנו מקפידים או לא מקפידים על כושר גופני השפעה נוספת. אך עם זאת, ישנם גורמים וסיבות רבות לתופעות של כאבי גב, כאבי גב וצוואר, כאבי גב פתאומיים הנעלמים ובאים וכאבי גב המקרינים על אזורים אחרים בגופנו. 

 

כאבי גב בצד ימין

 

התסמינים והסמפטומים לכאב גב בצד ימין

כאבי גב בכלל וכאב גב בצד ימין או צד שמאל יכולים להופיע בשלבים שונים  של חיינו. לכל כאב ישנו “סיפור רקע” משלו. לכל כאב גורם משלו. יש המתלוננים על כאב גב ורגליים, על כאבי גב וצוואר, יש שחשים כאבי גב פתאומיים, יש המדווחים על כאבי גב אחרי ניתוח כיס מרה או ניתוח אחר. תסמיני כאבי הגב שונים ויכולים להתבטא בתחושה של דקירה, תחושה של צריבה או שריפה או תחושה של כאב.

מהם הגורמים לכאבי הגב?

  • כאבי גב משמעותיים המוגדרים ככאבי גב כרוניים, עשויים להיות כתוצאה של תאונה או פגיעה. במצבים אלה הפגיעה לרוב תהיה ברקמות התומכות את עמוד השדרה. בין הרקמות התומכות ישנם גידים, שרירים, רצועות מפרקים וסחוסים. פגיעה בכל אחת מהן עלולה להוביל עם השנים לתופעה של כאבי גב בצד ימין או כאב גב בצד שמאל.
  • ישנם מצבים בהם הגורם לכאב ברור יותר, אחד מהגורמים יכול בהחלט להיות בלט דיסק או פריצת דיסק בגב. מצב זה במרבית המקרים יתבטא בכאב קל יותר בגב ובכאב משמעותי יותר לאורך הרגל. הסיבה לכך נעוצה בהקרנת הכאב לכיוון מטה.
  • סיבה נוספת לכאבי גב תחתון שכיחה יותר בקרב קבוצות הגיל המבוגרות יותר. היצרות תעלת השדרה בגלאים מתקדמים יוצרת לחץ על מערכות העצבים ומובילה לתחושות כאב בגב התחתון ולהקרנת הכאב לאזור הירך והרגל.

 

הגורמים העומדים מאחורי כאב הגב שלנו

אם מדובר בכאבי גב קלים או כאבי גב כרוניים, אם מדובר בכאבי גב בשכיבה, בעמידה, בהליכה, כאבי גב בשינה, גם במקרים בהם מדובר בכאבי גב אחרי תאונה. להלן רשימת הגורמי הסיכון העקריים העומדים מאחורי מרבית הסובלים מכאבי גב. 

  • פעילות גופנית לקויה. 
  • תאונה או פגיעה. 
  • ישיבה ממושכת. 
  • עודף משקל. 
  • הריון. 
  • גיל. 
  • עישון 
  • אלכוהול. 
  • יציבה לא נכונה. 
  • חוסר שינה. 

 

מתי כדאי לראות רופא באם חשים בכאב?

לכל אחד ואחת מאתנו סף כאב שונה. ישנם מצבים בהם כאבי הגב נסבלים ואף חולפים עם הזמן, ישנם מצבים אחרים בהם הכאבים אינם מרפים ומשפיעים על איכות חיינו. ההשפעה עשוייה להוביל לירידה משמעותית בתפקוד הגוף שכן במצבי כאב אנו נוטים לנוח יותר ולנוע פחות. עובדה זו לבדה מובילה לירידה באיכות תפקוד מערכות השלד שריר ולמצבי שחיקה גבוהים יותר בכל מפרקי הגוף כולל עמוד השדרה. זאת ועוד, ירידה בתנועתיות היומית מובילה לעלייה במשקל שכן ההוצאה הקלורית פוחתת. עלייה במשקל אינה מוסיפה בריאות ואף גורמת לעלייה בלחץ על חוליות עמוד השדרה. לכן, היה וכאב הגב אינו חולף מעצמו מומלץ לגשת לרופא לבדיקה ולמציאת הגורמים והפתרונות לכאבי הגב.

מתי מומלץ מאד לפנות לרופא?

  • אם כאבי הגב החלו בסמוך לתאונה או פציעה שחוויתם. 
  • אם במקביל לכאבי הגב אתם חשים בעיה במתן שתן או ביציאת צואה.
  • אם כאבי הגב גורמים לירידה משמעותית באיכות השינה שלכם.
  • אם כאבי הגב מקרינים לרגל או לרגליים.
  • אם כאבי הגב שלכם נמשכים כמה שבועות ברציפות (חודש ומעלה).

 

שחרור כאב גב תחתון

במידה ולא מדובר בתאונה, בפגיעה בחוליות הגב, ישנן אפשרויות רבות למנוע כאב ולהתשחרר מכאב גב תחתון.

  1. טיפול אפוסתרפיה. טיפול אפוסתרפיה מוכח כיעיל ביותר לחיזוק כל מערכות השרירים התומכות בכל מפרקי הגוף וכאמצעי יעיל לשחרור כאב גב תחתון. מכיוון שעמוד השדרה מהווה חלק מהמערכת השלדית שלנו ונתמך במערכות שרירים, הרי שחיזוק מערכות השריר מסייעות לשיקום כאב הגב. הטיפול מוכר ע”י כל קופות החולים.
  2. טיפול פיזיותרפיה. אימון שרירי הגוף עשוי בהחלט להוביל להטבה בכאב. 
  3. הידרותרפיה. טיפול זה מעניק לגוף אמצעי להורדת הלחץ של כוח המשיכה. 
  4. דיקור. שחרור הכאב באמצעי זה אינו חד משמעי אך ישנם הסובלים מכאבי גב המוצאים בו מזור.
  5. תרגילים ביתיים. ישנם תרגילים ביתיים לשחרור כאב גב תחתון אותם יש לבצע כל יום, ואפילו כמה פעמים ביום כדי לחזק את מערכות השרירים התומכות בעמוד השדרה. 

שאלון הערכה מקוון

קבל/י עכשיו באתר תשובה מיידית אודות מידת ההתאמה של טיפול אפוסתרפיה לכאב ממנו את/ה סובל/ת

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

כאבי גב תחתון - המדריך המלא
זהו המדריך המלא לכל הקשור לכאבי גב תחתון. קראו על הגורמים לכאבי גב תחתון, האנטומיה באזור הגב התחתון, זיהוי סימפטומים וכמובן טיפולים אופציונליים.
לקריאת המאמר
פריצת דיסק, התסמינים והטיפול
קראו אודות תפקוד הגב והדיסקים, כיצד ניתן לטפל בבעיות הקשורות בדיסק ולנסות למנוע את הישנותן ועד כמה חשובה השליטה השרירית לטיפול במקרים אלו ובמניעתם
לקריאת המאמר
כאבי גב חזקים
כאבי גב, קלים או חזקים, נובעים מסיבות מגוונות, ולכן גם הטיפולים הקיימים באים לתת מענה לסימפטומים השונים. קראו על סוגי הכאבים ועל הטיפולים.
לקריאת המאמר
לייעוץ רפואי מהצוות המקצועי ניתן לשלוח פניה אונליין

מפת אתרתנאי שימוש ומדיניותהבהרה משפטיתכאבי ברכיים - המדריך המלאכאבי גב - מאמריםהסדרי נגישות