מהלך טיפול אפוסתרפיה

מהלך טיפול באפוסתרפיה מורכב משלושה חלקים:

בדיקת יעוץ והתאמה:

אתם סובלים מכאבי גב? כאבי ברכיים? כואב לכם בירכיים? אתם מוזמנים להגיע אלינו לבדיקת ייעוץ והתאמה, בדיקה זו הינה בדיקה מקיפה ויסודית שמטרתה לבדוק את התאמתכם לטיפול ולהתאים את מערכת ההליכה עבורכם. הבדיקה אורכת כשעה וחצי והיא ניתנת ללא עלות. הבדיקה כוללת מספר חלקים,
אבחון במעבדת הליכה ממוחשבת. בבדיקה במעבדת ההליכה תתבקשו ללכת על שטיח ארוך המכיל אלפי חיישנים. החיישנים ימדדו את אורך הצעד שלכם, מהירות ההליכה, חלוקת העומסים על הגפיים והסימטריה.
בדיקה זו מאפשרת לפזיותרפיסט לקבל מידע רב על המפרקים, על האגן ועל הגב. מידע שישמש אותו בהתאמת המערכת ובקביעת תכנית הטיפול.

בדיקת התאמה אפוסתרפיה

הערכת כאב, תפקוד ואיכות חיים

כחלק מבדיקת ההתאמה תתבקשו למלא שאלונים שהינם הסטנדרט העולמי בהבנה של בעיות המפרקים והגב. תוצאות שאלונים אלו מנותחות על ידי המערכות שלנו ומוצגות על המסך לפניכם ולפני הפזיותרפיסט. תוצאות השאלונים נותנות לפזיותרפיסט מידע נוסף שמשמש אותו בהתאמת הטיפול ומאפשרות לנו ולכם לעקוב אחר התקדמות הטיפול.

בדיקה קלינית מלאה

לאחר שסיימתם את הבדיקה במעבדת ההליכה ואת מילוי השאלונים תעברו בדיקה קלינית מקיפה על ידי פזיותרפיסט מומחה אפוס.

טיפול קליני באפוסתרפיה

התאמה אישית של מערכת אפוס

בתום הבדיקות ישקלל הפזיותרפיסט את הממצאים ממעבדת ההליכה, שאלוני הכאב והתפקוד והבדיקה הקלינית ויכוון לכם את מערכת אפוס בצורה המותאמת לבעיה ממנה הינכם סובלים, לתבנית ההליכה שלכם ולתפקוד שלכם. כאשר תלכו עם המערכת המכוונת עבורכם העומסים על המפרקים הכאובים והגב ירדו והמערכת תחל את פעולתה ותתרגל את השרירים והעצבים בגב ובמפרקים.

תכנית טיפול אישית כחלק מהשגרה

השלב האחרון בבדיקת ההתאמה הינו קביעת תכנית טיפול אישית. בסיום הפגישה תקבלו לביתכם את מערכת ההליכה שהותאמה לכם והפזיותרפיסט המטפל שלכם יקבע עבורכם תכנית המכתיבה את משך הזמן בו יש לנעול את המערכת מדי יום.

טיפול בבית או במקום העבודה:

על פי תכנית הטיפול שנקבעה לכם תתבקשו לבצע את הטיפול בביתכם או במקום העבודה. בדרך כלל, מדובר בסביבות שעה של נעילת המערכת, מתוכה הליכה של 10 דק’, ללא צורך בפעולה נוספת. היתרון באפוסתרפיה הוא שאין צורך להקדיש זמן מיוחד לטיפול, אלא שהטיפול נעשה כחלק משגרת היום בבית או במקום העבודה. מספיק שהנכם הולכים עם המערכת למספר דקות והטיפול מתבצע. 10 דק’ הליכה משמען אלפי תרגולים מדי יום של השרירים המייצבים את הגב ואת המפרקים.

טיפול אפוסתרפיה בבית או בעבודה

בדיקות מעקב וכיול:

הרצף הטיפולי חשוב מאוד להתקדמותכם ביחס ליעדי הטיפול שלכם. בעקבות הטיפול, השליטה השרירית משתפרת והגוף מפתח יכולות תנועה מתקדמות ותקינות יותר. על כן, יש להתאים את כיוון מערכת אפוס ואת תכנית הטיפול לשינוי שחל בגוף. בשל כך, עליכם להגיע למספר בדיקות מעקב במהלך תקופת הטיפול. בדיקות המעקב מתבצעות במרכזי אפוסתרפיה. בכל אחת מבדיקות המעקב נבדוק שוב את מדדי ההליכה, הכאב והתפקוד שלכם כפי שעשינו בבדיקת ההתאמה הראשונית.

בדיקת כיול אפוסתרפיה

אפוסתרפיה מתרגלת ומלמדת את השרירים השולטים במפרקים ובגב לחזור לתפקוד. כאשר השליטה השרירית חוזרת, העומסים על הגב והמפרקים יורדים ותבנית ההליכה משתפרת. הדבר מביא לכך שהפחתת הכאב והשיפור בתפקוד מורגשים לאורך כל היום ולא רק בזמן הטיפול ומאפשרים לכם לחזור ולעשות את הדברים שאתם אוהבים.

צוות אפוסתרפיה לרשותכם בכל זמן חייגו 2767* או צרו קשר דרך האתר

אולי יעניין אתכם גם: כאבי גב חזקים | כאבי גב בצד שמאל

שאלון הערכה מקוון

קבל/י עכשיו באתר תשובה מיידית אודות מידת ההתאמה של טיפול אפוסתרפיה לכאב ממנו את/ה סובל/ת

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

אודות טיפול אפוסתרפיה
אפוסתרפיה הנו טיפול רפואי לא ניתוחי ולא תרופתי, המוכח מחקרית כמפחית כאב ומשפר תפקוד בבעיות גב, ברכיים, ירך וקרסול. לחצו לקריאה מורחבת אודות הטיפול.
לקריאת המאמר
יתרונות בטיפול אפוסתרפיה
אפוסתרפיה - טיפול מוכח מדעית המותאם אישית לכל מטופל. לטיפול 87% הצלחה, הוא אינו פולשני ואינו חודרני. קראו עוד אודות יתרונות הטיפול.
לקריאת המאמר
מערכת ההליכה
מערכת ההליכה של אפוסתרפיה היא טכנולוגיה ייחודית לאפוס, פרי פיתוח של רופאים ישראלים מתחום האורטופדיה ורפואת הספורט. עוד אודות יתרונות המערכת במאמר שלפניכם.
לקריאת המאמר
בדיקת התאמה לטיפול
צוות הפיזיותרפיסטים המקצועי שלנו מחכה לעזור לך לעלות על דרך ללא כאבים תוך שיפור התפקוד היומיומי שלך. במאמר הבא ריכזנו את מידע אודות מהלך בדיקת ההתאמה לטיפול.
לקריאת המאמר
פציעות ספורט
זהו המדריך המלא בכל הקשור לפציעות הספורט הקשורות למפרקים שלנו, מערכות השרירים והמערכות העצביות הקשורות אליהם, מפרקי הגב, האגן, הברכיים, וכפות הרגליים.
לקריאת המאמר
תשובות לשאלות נפוצות
לנוחותך - ריכוז שאלות נפוצות ותשובות של הצוות המקצועי. בכל שאלה נוספת - אנו לרשותך.
לקריאת המאמר
אפוסתרפיה - רקע
כיצד נולד טיפול אפוסתרפיה, המחקר המדעי, הפעילות בעולם - רקע אודות טיפול אפוסתרפיה במאמר הבא.
לקריאת המאמר
לייעוץ רפואי מהצוות המקצועי ניתן לשלוח פניה אונליין

מפת אתרתנאי שימוש ומדיניותהבהרה משפטיתכאבי ברכיים - המדריך המלאכאבי גב - מאמריםהסדרי נגישות