כאבי ברכיים אחרי אימון

איך תמנעו את כאבי הברכיים והפציעות מהאימון

לצד התועלת הרבה שבו, אימון בחדר כושר יכול להוות גם סכנה לפציעות ולכאבי ברכיים וגב, כך תצמצמו את הסכנה.
מאות אלפי ישראלים מתאמנים באופן קבוע בחדרי כושר ובכל שנה מצטרפים אליהם רבים אחרים. חדרי הכושר מהווים אופציה נוחה ויעילה מאוד למעוניינים באימון גופני קבוע, אימון אירובי או אימון משקולות.
לצד התועלת הרבה שבאימון בחדרי כושר, ישנה סכנה לא מועטה לחוות פציעות ספורט והופעת כאבים, בשל אימון לא נכון או מוגזם.
אימון שגוי יכול לגרום בין השאר לבעיות ברכיים, לכאבי גב, לשינויים ביציבת הגוף ועוד.
אפוסתרפיה וספורט

כדי לצמצם ככל האפשר את הסכנה, חשוב מאוד להקפיד על מספר כללים

  1. אתם נמצאים בשלב הראשוני? אתם מתחילים להתאמן לראשונה או אחרי הפסקה ארוכה? אל תתחילו להתאמן ללא שעברתם תחילה ביקורת רפואית מלאה.
    התייעצו עם רופא המשפחה שלכם. שאלו אילו בדיקות עליכם לעבור לפני שאתם מתחילים להתאמן, כדי שלא לסכן את עצמכם.
  2. קבלו הדרכה מפורטת ממדריכי הכושר במקום בו אתם מתאמנים.
  3. בנו לכם תכנית אימונים הדרגתית, כזו שמתאימה לכושר הגופני שלכם, למצבכם הפיזי ולאורח החיים שלכם. אחת הטעויות הרווחות ביותר שמבצעים רבים היא להתאמן קשה מדי ומהר מדי.
  4. במהלך ההדרכה, ודאו שאתם יודעים כיצד להשתמש בצורה הנכונה בכל מכשיר.
    חשוב מאוד להקפיד על יציבה נכונה בזמן התרגיל כדי לא לגרום לנזקים לגוף. עבודה בעומסים גבוהים מדי, שגורמת ליציבה לא נכונה של הגוף, עלולה לגרום נזק רב.
    ביצוע תרגילים ללא הקפדה על מנח עמוד השדרה, האגן והגפיים התחתונות, עלול להעלות את העומס על מפרקי הגוף השונים, לגרום לשחיקה ואף לפציעה.
  5. במהלך אימון משקולות חשוב להקפיד על מנוחה בין סט לסט ובין תרגיל לתרגיל. חשוב לשים לב שההפסקה צריכה להיות של כדקה על מנת לתת לשרירים להתאושש.
  6. חשוב להקפיד על מנוחה של יום-יומיים בין אימון לאימון של קבוצת שרירים מסויימת
  7. חשוב שלא להתאמן זמן ממושך מדי. אימון משקולות שנמשך חצי שעה עד שעה מספיק לאדם הסביר. כמו כן חשוב להגדיל את העומסים בהדרגה.
  8. במקרה של אימון אירובי בחדר הכושר, הקפידו להשתמש בנעליים מתאימות, כדי להקטין את הסיכון לפציעה ולכאבי מפרקים.
  9. חשוב שהעלייה במספר האימונים השבועי הן של האימונים האירוביים והן של האימונים האנאירוביים תתבצע בהדרגתיות.
    כמו כן חשוב להקפיד על תזונה שמותאמת לאימון שלכם – ובהחלט מומלץ להתייעץ עם דיאטנית על תפריט שמתאים לאימונים ומספק לגוף את צרכיו.

אפוסתרפיה וכאבים

אחת הבעיות שגורמות לאנשים להתייאש מחדר כושר בפרט ואימון גופני ככלל היא כאבי ברכיים וכאבי גב. ההימנעות מפעילות גופנית כשלעצמה תורמת להחלשת השרירים ולכן יכולה להגביר את הכאבים. לפיכך, גם מי שסובל מכאבים צריך לנסות ולהמשיך להיות פעיל במידת האפשר, ללא שהוא גורם לנזק נוסף כמובן.

כאבי גב

דרך מצויינת לעשות את זה היא טיפול אפוסתרפיה. זהו טיפול שהומצא בישראל ומסייע לסובלים מבעיות של כאבי ברכיים וכאבי גב תחתון. טיפול אפוסתרפיה מבוסס על התאמה אישית של מערכת הליכה ייחודית וליווי צמוד של פיזיותרפיסטים (אפוסתרפיסטים). עשרות אלפי אנשים בארץ ובעולם כבר נעזרים בטיפול – והנתונים מלמדים על שיפור רב במצבם.
מערכת ההליכה מסייעת לגוף לייצר חלוקת עומסים נכונה לאורך הגפה התחתונה והגב – ומפחיתה את העומס על החלקים הפגועים. השימוש במערכת מסייע להטמיע תבניות הליכה נכונות, להפחית את הכאב ולשפר את התפקוד. השימוש במערכת נעשה כחלק מחיי היום יום, במהלך פעילויות שגרתיות. ההקלה בכאבים מאפשרת למטופלים רבים, בתיאום ובהדרכת האפוסתרפיסט המלווה – להמשיך ולהתאמן בצורה מבוקרת.

האמור לעיל אינו מהווה יעוץ רפואי או תחליף לייעוץ רפואי והוא בבחינת מידע כללי בלבד. כל המסתמך על האמור לעיל, מבלי לקבל חוות דעת רפואית על בסיס כל העובדות הרלוונטיות, עושה זאת על אחריותו בלבד.

שאלון הערכה מקוון

קבל/י עכשיו באתר תשובה מיידית אודות מידת ההתאמה של טיפול אפוסתרפיה לכאב ממנו את/ה סובל/ת

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

כאבי ברכיים: המדריך המלא והמקיף לשנת 2024
מפרק הברך הינו המפרק הגדול ביותר בגוף. על אף שתנועת המפרק נראית פשוטה, מדובר למעשה במפרק מורכב הנע במספר כיוונים ומישורים. מפרק הברך הוא מפרק נושא משקל ונתון בשל כך לעומסים משמעותיים. בזמן הליכה, עלייה וירידת מדרגות העומסים על המפרק יכולים להגיע עד לכדי פי חמישה ואף שישה ממשקל הגוף.
לקריאת המאמר
קרע במיניסקוס
קרע במיניסקוס יכול להיווצר מכמה סיבות וחשוב להבין כיצד ניתן למנוע אותו, כיוון שהוא יכול להשפיע לרעה על איכות חיינו. במאמר זה מידע מורחב על המיניסקוס, סיבות לקרע במיניסקוס ודרכי טיפול אופציונליות.
לקריאת המאמר
מים בברך
הצטברות מים בברך נובעת מכמה סיבות ויש לה כמה תסמינים מאפיינים. במאמר זה תוכלו לקרוא על מים בברך ועל דרכי טיפול שונות.
לקריאת המאמר
שחיקת סחוס בברך
שחיקת סחוס, או בשמה אוסטיאוארתריטיס של הברך, היא אחת מבעיות הברכיים הנפוצות ביותר. החדשות הטובות הן, שניתן לשקם את הברך בדרכים מגוונות, ועל כך ועוד במאמר זה.
לקריאת המאמר
ניתוח בברך
אם אתם מועמדים לניתוח בברך דעו כי ניתן לבצע שיקום לפני או אחרי הניתוח על מנת להביא את השפעת הניתוח למקסימום, ולאפשר חזרה לשגרה במהירות. על אפשרויות השיקום - במאמר זה.
לקריאת המאמר
כאבי ברכיים, מה הן הסיבות הנפוצות ומה הן דרכי הטיפול
מפרק הברך הינו המפרק הגדול ביותר בגוף. על אף שתנועת המפרק נראית פשוטה, מדובר למעשה במפרק מורכב הנע במספר כיוונים ומישורים. מפרק הברך הוא מפרק נושא משקל ונתון בשל כך לעומסים משמעותיים. בזמן הליכה, עלייה וירידת מדרגות העומסים על המפרק יכולים להגיע עד לכדי פי חמישה ואף שישה ממשקל הגוף.
לקריאת המאמר
איך להעביר כאבי ברכיים?
כאבי ברכיים באופן כללי הינם איתות אפשרי של הגוף לתפקוד לקוי או לפגיעה תפקודית של מפרק הברך, השרירים העוטפים אותו והמערכת העצבית הקשורה לאזור זה בגופנו. השאלה הקשורה באיך להעביר כאבי ברכיים חייבת להתחיל בהבנת הסיבה לכאב.
לקריאת המאמר
כאבים בברך לאחר מאמץ
תופעה של כאבים בברך לאחר מאמץ עלולה להופיע במצבים שונים ולהתבטא באופן שונה בין אדם לאדם. ישנם מצבים בהם הכאב יפקוד אותנו בשלב המאמץ עצמו, כמו בריצה, בהליכה, בהרמת משקל כבד, לעומתם ישנם מצבים בהם הכאב מופיע דווקא בזמני המנוחה. ישנם הסובלים מכאבים בברך שמאל- בצידה החיצוני, לעומתם אחרים החשים כאב בכיפוף הברך או כאב בצד הפנימי של הברך. לכל סימפטום של כאב ישנה סיבה וגורם אשר מוביל לסוג הכאב הספיציפי. כמובן, שעל מנת לגלות מהו הגורם לכאב כדאי ומומלץ לגשת לרופא מומחה על מנת שיבחן באמצעים שונים את סוג הכאב במטרה לאתר את מקורו ולטפל בו ביעילות.
לקריאת המאמר
טיפול בשחיקת סחוס בברך: כל מה שצריך וחייב לדעת
חיפוש טיפול בשחיקת סחוס בברך הינה מנת חלקם של רבים. הסיבה לכך ברורה. האפשרות להתחמק משחיקת סחוס בברך או בברכיים בעולם המתקדם בו אנו חיים קלוש. פיזיולוגית ואבולוציונית, מבנה הסחוסים ומערכות השרירים התומכות במפרק הברך לא תוכננו או נבנו לאורח ומשך החיים כפי שמשתקף בעולם המערבי כיום.
לקריאת המאמר
דלקת בגיד מאחורי הברך
לעיתים, כאבים בברכיים או תופעה של כאב חזק בברך מתרכזים בחלקה האחורי של הברך. האם מדובר בהתפתחות דלקת או דלקת בגיד ברגל? האם מדובר בסימפטום אחר לתופעת הכאב?
לקריאת המאמר
כאבי ברכיים בהליכה - כל מה שצריך לדעת
לעיתים נרגיש כאבי ברכיים בהליכה. תופעה שתופיע תוך כדי הליכה, לעיתים בתחילת ההליכה, לפעמים בסופה בשלב המנוחה. תחושות כאבים בברך לאחר מאמץ או תוך כדי תנועה אינן נדירות, אך חשוב מאד להתייחס אליהן
לקריאת המאמר
כאבי ברכיים בכיפוף
כאבי ברכיים בכיפוף הינם סימפטום בדרך כלל לבעיה מבנית בברכיים. תופעה זו מוכרת ונפוצה בעיקר בגלאי 50 ומעלה.
לקריאת המאמר
לייעוץ רפואי מהצוות המקצועי ניתן לשלוח פניה אונליין

מפת אתרתנאי שימוש ומדיניותהבהרה משפטיתכאבי ברכיים - המדריך המלאכאבי גב - מאמריםהסדרי נגישות