טיפול אפוסתרפיה לשיקום אחר החלפת מפרק הברך: תוצאות ניסוי

 

טיפול ביומכני שמרני לאנשים לאחר ניתוח להחלפת מפרק הברך ותוצאות שיקום מוגבלות

 

דר’ לי יערי1, דר’ יונה קוזשווילי1, גנית סגל2, דר’ שי שמש1, דר’ סטיבן וולקס1, דר’ עמית מור2, דר’ רונן דבי3, דר’ בנימין ברנפלד4, דר’ אבי אלבז2

 

  • המחלקה האורתופדית, מרכז רפואי רבין, פתח תקווה, ישראל
  • קבוצת המחקר של אפוסתרפיה, הרצליה, ישראל
  • המחלקה האורתופדית, מרכז רפואי ברזילי, אשקלון, ישראל
  • המחלקה האורתופדית, מרכז רפואי כרמל, חיפה, ישראל

 

מטרת המחקר

ישנם גורמים רבים התורמים לתוצאות תת-מיטביות של ניתוח להחלפת מפרק ברך. מעט יודעים על חשיבות התהליך השיקומי לאחר הניתוח. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את ההשפעה של שיקום באמצעות טיפול בשרשרת קינמטית סגורה (אפוסתרפיה). ועל מדדי הליכה ומדדים קליניים בקרב אנשים אשר עברו שיקום סטנדרטי לאחר החלפת מפרק ברך אולם תוצאותיו לא מיטביות.

שיטות

22 אנשים השתתפו במחקר פרוספקטיבי. כל הנבדקים עברו בדיקת הליכה ממוחשבת טרם תחילת הטיפול. לאחר 15 דקות טיפול ולאחר שלושה חודשי טיפול. בנוסף כל הנבדקים התבקשו למלא שאלוני כאב ותפקוד (WOMAC) ושאלון איכות חיים (SF-36) טרם תחילת הטיפול ולאחר שלושה חודשים.

תוצאות

רמת הכאב פחתה באופן מובהק והתפקוד ואיכות החיים השתפרו באופן מובהק לאחר שלושה חודשי טיפול. בנוסף, כבר לאחר 15 דקות תרגול ניכר שיפור מובהק במדדי ההליכה ביניהם עלייה במהירות הליכה, עלייה בזמן התמיכה היחדני על הרגל המנותחת, ועלייה באורך הצעד של הרגל המנותחת. לאחר שלושה חודשי טיפול 36% ממטופלי המחקר הציגו תבניות הליכה נורמליות.

מסקנות

אנשים אשר עברו ניתוח להחלפת מפרק הברך ושתהליך השיקום הסטנדרטי שעברו לא היה מיטבי היטיבו עם השלמת שלושה חודשי שיקום פיזיותרפי המבוסס על טיפול ביומכני בשרשרת קינמטית סגורה.

שאלון הערכה מקוון

קבל/י עכשיו באתר תשובה מיידית אודות מידת ההתאמה של טיפול אפוסתרפיה לכאב ממנו את/ה סובל/ת
לייעוץ רפואי מהצוות המקצועי ניתן לשלוח פניה אונליין

מפת אתרתנאי שימוש ומדיניותהבהרה משפטיתכאבי ברכיים - המדריך המלאכאבי גב - מאמריםהסדרי נגישות