כאבי ברכיים אחרי אימון

לצד התועלת הרבה שבו – אימון בחדר כושר יכול להוות גם סכנה לפציעות ולכאבי ברכיים וגב. כך תצמצמו את הסכנה.
מאות אלפי ישראלים מתאמנים באופן קבוע בחדרי כושר ובכל שנה מצטרפים אליהם רבים אחרים. חדרי הכושר מהווים אופציה נוחה ויעילה מאוד למעוניינים באימון גופני קבוע – אימון אירובי או אימון משקולות.
לצד התועלת הרבה שבאימון בחדרי כושר, ישנה גם סכנה לא מועטה לפציעות והופעת כאבים – בשל אימון לא נכון או מוגזם. אימון שגוי יכול לגרום בין השאר לבעיות ברכיים, לכאבי גב, לשינויים ביציבת הגוף ועוד.
 
כדי לצמצם ככל האפשר את הסכנה, חשוב מאוד להקפיד על מספר כללים. ראשית – אם אתם נמצאים בשלב הראשוני שבו אתם מתחילים להתאמן לראשונה או אחרי הפסקה ארוכה, אל תתחילו להתאמן ללא שעברתם תחילה ביקורת רפואית מלאה. התייעצו עם רופא המשפחה שלכם אלו בדיקות עליכם לעבור לפני שאתם מתחילים להתאמן, כדי שלא לסכן את עצמכם.
לאחר מכן, קבלו הדרכה מפורטת ממדריכי הכושר במקום בו אתם מתאמנים ובנו לכם תוכנית אימונים הדרגתית – שמתאימה לכושר הגופני שלכם, למצבכם הפיזי ולאורח החיים שלכם. אחת הטעויות הרווחות ביותר שמבצעים רבים היא להתאמן קשה מדי, מהר מדי – דבר שמטיל עומס רב על הגוף ועלול לגרום לפציעות וכאבים.
במהלך ההדרכה – ודאו שאתם יודעים כיצד להשתמש בצורה הנכונה בכל מכשיר. חשוב מאוד להקפיד על יציבה נכונה בזמן התרגיל – כדי לא לגרום לנזקים לגוף. עבודה בעומסים גבוהים מדי, שגורמת ליציבה לא נכונה של הגוף, עלולה לגרום נזק רב – הן מיידי והן מצטבר. ביצוע תרגילים ללא הקפדה על מנח עמוד השדרה, האגן, הגפיים התחתונות וכו' עלול להעלות את העומס על מפרקי הגוף השונים, לגרום לשחיקה ואף לפציעה.
במהלך אימון משקולות חשוב להקפיד על מנוחה בין סט לסט ובין תרגיל לתרגיל, כאשר ההפסקה צריכה להיות של כדקה על מנת לתת לשרירים להתאושש. כן חשוב להקפיד על מנוחה של יום-יומיים בין אימון לאימון של קבוצת שרירים מסויימת. כמו כן חשוב שלא להתאמן זמן ממושך מדי. אימון משקולות שנמשך חצי שעה עד שעה מספיק לאדם הסביר. כמו כן חשוב להגדיל את העומסים בהדרגה. כשמתאמן מבצע תרגיל מסוים במשקלים גבוהים מדי העומס גדול מדי – והדבר אינו מומלץ כלל.
במקרה של אימון אירובי בחדר הכושר, הקפידו להשתמש בנעליים מתאימות, כדי להקטין את הסיכון לפציעה ולכאבי מפרקים. הקפידו על זמני אימון ותדירות סבירים – אנשים רבים מתמכרים לשימוש בהליכונים לסוגיהם והדבר עלול להוביל לבעיות מפרקים ושחיקת סחוסים.
חשוב שהעלייה במספר האימונים השבועי הן של האימונים האירוביים והן של האימונים האנאירוביים – תתבצע בהדרגתיות. כמו כן חשוב להקפיד על תזונה שמותאמת לאימון שלכם – ובהחלט מומלץ להתייעץ עם דיאטנית על תפריט שמתאים לאימונים ומספק לגוף את צרכיו.

אפוסתרפיה וכאבים

אחת הבעיות שגורמות לאנשים להתייאש מחדר כושר בפרט ואימון גופני ככלל היא כאבי ברכיים וכאבי גב. ההימנעות מפעילות גופנית כשלעצמה תורמת להחלשת השרירים ולכן יכולה להגביר את הכאבים. לפיכך, גם מי שסובל מכאבים צריך לנסות ולהמשיך להיות פעיל במידת האפשר, ללא שהוא גורם לנזק נוסף כמובן.
דרך מצויינת לעשות את זה היא טיפול אפוסתרפיה. זהו טיפול שהומצא בישראל ומסייע לסובלים מבעיות של כאבי ברכיים וכאבי גב תחתון. טיפול אפוסתרפיה מבוסס על התאמה אישית של מערכת הליכה ייחודית וליווי צמוד של פיזיותרפיסטים (אפוסתרפיסטים). עשרות אלפי אנשים בארץ ובעולם כבר נעזרים בטיפול – והנתונים מלמדים על שיפור רב במצבם.
מערכת ההליכה מסייעת לגוף לייצר חלוקת עומסים נכונה לאורך הגפה התחתונה והגב – ומפחיתה את העומס על החלקים הפגועים. השימוש במערכת מסייע להטמיע תבניות הליכה נכונות, להפחית את הכאב ולשפר את התפקוד. השימוש במערכת נעשה כחלק מחיי היום יום, במהלך פעילויות שגרתיות. ההקלה בכאבים מאפשרת למטופלים רבים, בתיאום ובהדרכת האפוסתרפיסט המלווה – להמשיך ולהתאמן בצורה מבוקרת.
 
האמור לעיל אינו מהווה יעוץ רפואי או תחליף לייעוץ רפואי והוא בבחינת מידע כללי בלבד. כל המסתמך על האמור לעיל, מבלי לקבל חוות דעת רפואית על בסיס כל העובדות הרלוונטיות, עושה זאת על אחריותו בלבד.
 

שאלון הערכה מקוון

קבל/י עכשיו באתר תשובה מיידית אודות מידת ההתאמה של טיפול אפוסתרפיה לכאב ממנו את/ה סובל/ת

לייעוץ רפואי מהצוות המקצועי ניתן לשלוח פניה אונליין
 

מפת אתריצירת קשראיתור סניףתנאי שימוש ומדיניותהגבלת אחריות והבהרה משפטיתמאמרים